يتم التشغيل بواسطة Blogger.
RSS

رغي



لما تلاقيني بكلمك بإحترام وجاد جداً اعرف اني بمثل يا عليك , يا علي نفسي .
لما تلاقي كلامي معظمه ضحك وتريقه وصوت القاعده موصل لاخر الشارع اعرف ان انا موجود بكل عقلي .
والواقـع بيقول : ان انا بمثل كتير .. !
وبما اني مبحبش حاجه اسمها واقع , فـ عادي يقول اللي يقوله مفيش بينا كلام .

لما بـحس ان المثاليه دخلت حياتي بجري في ثانيه وأعمل اي حاجه تافهه جداً عشان اطردها .
زي .. ؟
اقولك زي ايـه .

اني مثلاً أبعت رساله لـ أسامه منير وهو يقرأها فأنزل حلقه عباره عن ساعتين عشان أقطع منها 10 ثواني اللي فيهم اسمي ورسالتي واحتفظ بيها وأبعتها لاصحابي , ليه معرفش .
او اني اصحي " من سنه الكلام ده " الصبح بدري قبل الساعه 6 الصبح عشان أسمع بدري من يومك مع احمد يونس – وادخل علي صفحة البرنامج ع الفيس بوك واعمل زي العيال الموجودين اقعد اكتب اسمي كتير عشان يقرأه .
وتبئا موجوده كومنتات زي مثلا مممممممممم :

-         البعد نار : اقرا اسمي يا احمد والنبي .
" مع ان اسمه مش موجود – ولا ابوه سماه البعد وابوه اسمه نار ؟ "

او
-         انا اصلا مجنونه : انا همشي يا جماعه , شكرا يا احمد انك مقرتش اسمي .
" علي اساس انه هيزعل عشانها ويسيب البرنامج ويطلع يجري وراها يراضيها ههههه تخيل يمسك المايك " يا مجنونه ارجعي يا مجنونه هههههههههههه
حد يعمل عقله بعقل عيال مجانين برضو .. ؟

هو الكلام كله من الراديـو أي نعم وده لاني لما بهرب من الواقعيه طبيعي بتجنب التلفزيون وبروح للراديو وبالذات نجوم اف ام .
مش عارف ليه , بس يمكن عشان ليا ذكريات حلوه معاها , او وحشه مش عارف والله بس المهم انها ذكريات واكيد احسن من الواقع .. !
ايام ما كنت بسمع الاغاني وأكتب كلماتها بسرعه في ورقه عشان احفظها , او بعد فتره اني أسجل الاغاني علي اي شريط موجود في البيت بغض النظر ان كان مهم او مش مهم .. !
تقريبا الاغاني اللي بحبها واللي عايشه في ذهني هي اغاني ما قبل 2008 لان مكنش في وسيله تانيه اسمعها غير ع الاف ام وكانت كل فين وفين , مش زي دلوقت تنزل الالبوم تسمعه مرتين تلاته وتزهق منه متسمعوش تاني خاااااالص .

طب بمناسبة الاغاني , ايه رائيك اهديك اغنيه انا واثق انها مش هتعجبك خالص .. بس صدقني جامده فحت .







اغنيه هبله صح .. ؟
نزلها بئا واحتفظ بيها , ولما تحس ان المثاليه والواقعيه خنقوك اسمعها , هتحس نفس الاحساس اللي انت حاسه دلوقت وانت بتقرأ التدوينه دي .

سلام بئا عشان السيجاره خلصت , وانا وقت تدويني محدد بإنتهاء السيجاره J








  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 التعليقات:

إرسال تعليق