يتم التشغيل بواسطة Blogger.
RSS

دماغي بترغي







أحيانا ببئا عايز اكتب , او ديما
بحس اني مش مركز في اي حاجه بعملها , وبحس دماغي كإنها هتنفجر وعايزه تتكلم
وانا اتعودت لما يحصلي كده , مبهداش غير وانا ماسك القلم والورقه وبكتب
حتي الكتابه ع الكيبورد , مش بتمزجني , بحس ان الكلام اللي ينزل من خيالي علي الكيبور علي طول " ملوش طعم " حتي لو كان كلام كويس .

الحل هي الكتابه التقليديه , مع ان دي المشكله !
المشكله اني مبحتفظش بالأقلام والورق في مكان محدد , لاني مبستخدمهومش في اي حاجه تانيه .
لذلك لو كتبت مره , تاني مره بتعب جدا علي ما ألاقي القلم وورقه فاضيه تاني .
المشكله التانيه , اني بغلط كتير وبمسح اللي كتبته او بقطع الورق لما بلاقي ان مش ده الموضوع اللي عايز اكتبه , وده في معظم الاحيان بيسببلي مشاكل كتير لان عدد الورق عندي قليل جدا .
المشكله التالته : ودي بئا ميزه وعيب في نفس الوقت , وهي اني بقعد باصص للورق ييجي ربع ساعه مش عارف اكتب ايه اصلا , هو كده عايز اكتب وخلاص .

وفجـأه , ألاقيني مسكت القلم ونزلت كتابه كتابه رغم اني معرفش السطر الجاي هيكون ايه ؟ زي منا بعمل دلوقت بالظبط !
وبـعد ما اوصل لكمية كلمات زي اللي كتبتهم دول بسيب القلم .... وأرجع اقرأ هو انا كتبت ايه ؟
عشان تييجي المرحله الاكثر حيره في الموضوع وهي ايجاد نهايه مناسبه وهدف للموضوع .

ثم أمسك القلم تاني وأكتب ...!
وفي الوقت ده بيبئا عندي مشكلتيين ؟
اولهم : اني اتضايقت لاني مش فاهم حاجه مـ ن خطي اللي كتبت بيه .
تاني حاجه : اني مكسل أنقل الكلام ع اللاب توب عشان انشره .


بلاحظ السيجاره في ايدي ....!
بمناسبة السجاير , انا بذكر السجاير كتير في كتاباتي لانها للاسف جزء من حياتي , وأنا اللي بعمله بالكتابه اني بنقل حياتي لمجموعة كلمات مترابطه , وكل ما اتعقد الموضوع واتشتت الفكره ببئا نجحت في الوصف جدا .

استني استني
تقدر تقولي استفدت ايه من اللي قريته ده ؟
انا عن نفسي ما استفدتش حاجه !
وعشان كده حاسس اني استريحت , وطلعت اللي جوايا دلوقت .
أقوم بئا أكمل حياتي ع الكيبورد و أرمي القلم علي أمل اني ألاقيه المره الجايه لما أحب أكتب .

سلامو عليكووو


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 التعليقات:

إرسال تعليق